Zagato Hyena, unikáty vždy nemusí mít honosná jména
Zagato Hyena sice nezní příliš vznešeně, ale věřte nám, že takový vůz byste ve své garáži mít chtěli. Jedná se sběratelsky velmi atraktivní kousek, který v sobě ukrývá techniku legendární Lancie. A nyní jde jeden kus do dražby.
Auto jaké jinde nenajdete
Lancia dnes prodává pouze na domácím trhu, a to pouze jeden jediný vůz, hatchback Ypsilon. V minulosti se ale jednalo o automobilku, která dominovala u zákazníků i na rallye tratích. Právě v této době vznikla Lancia Delta ve verzi HF Integrate, která později vdechla život jinému exempláři, kterým byla Zagato Hyena a jeden její kus je nyní na prodej.
Jedná se o devátý kousek raritního vozu, který byl postaven v roce 1991 a má najeto jen 9 500 kilometrů. Dosud jej vlastnili pouze tři lidé. Nejdříve kdosi v Lucembursku, který vůz prodal do Německa, kde prošel v roce 208 kompletního servisu, a to přímo od muže, který za celým vozem stál již na začátku od Paula Kooty, díky čemuž je vůz v dokonalé kondici. Do dražby se vůz dostane v rámci únorové výstavy Race Retro Show.
Automobil je zajímavý nejen netradičním jménem a designem z dílny karosárny Zagato, ale i technikou. Dříme v něm totiž motor z Delty HF Integrale, tedy přeplňovaný benzínový dvoulitr. A velice zajímavý je i proces vzniku celého vozu.
Nápad na kupé s technikou Delty HF Integrale dostal nizozemský dovozce Lancie, restaurátor a sběratel veteránů Koot. Svůj nápad na vůz se dokonce snažil prosadit přímo u Lancie, ale ta jej odmítla s tím, že takový vůz není perspektivní. Koot proto oslovil italskou karosárnu Zagato, která se úkolu ujmula.
Výsledkem byl velice extravagantně vyhlížející vůz, s typickým designem karosárny Zagato. Design navrhl Marco Pedracini, ale vycházel z původního návrhu Koota.
Původně mělo být vyrobeno 500 exemplářů, ale nakonec jich vzniklo jen 24, protože projekt skutečně nebyl perspektivní, jak na začátku odhadovala sama Lancia.