Úchvatný elektrický skútr BMW CE 04
Skútry nikdy nevyjdou z módy a největšího oživení se dočkaly, když se na trhu začaly hromadit elektrické skútry. Jedním z nejkrásnějších a nejzajímavějších je skútr od BMW s označením CE 04. Kromě futuristického stylu je to docela normální stroj. Někteří výrobci elektromotorek se provinili tím, že se spoléhali na zvláštní funkce a šibalské designové podivnosti (bezhlučná kola, geometrii pro změnu tvaru, haptické držáky nápojů atd.), ale BMW se s CE 04 do této pasti nedostalo.
Místo toho představili to, co na papíře alespoň vypadá jako praktický maxi-skútr, který je náhodou poháněn spíše elektřinou než mrtvými dinosaury. CE 04 dosahuje zdravého točivého momentu 41,4 hp a 45,7 lb-ft, má dosah jen něco málo přes 128 kilometrů s maximální rychlostí kolem 120 kilometrů za hodinu a rychle se nabije z 20 na 80% za 45 minut. Z 0% na 100% se nabije za 4 hodiny 20 minut.
Akumulátor skútru
Najdeme zde také úložné přihrádky na boku a vpředu a vodotěsnou přihrádku na telefon s nabíjecím portem USB-C a volitelnými kufry. Model CE 04 je poháněn lithium-iontovým akumulátorem 61 Ah, který je odvozen z elektrických automobilů firmy, a odtud také pochází kapalinou chlazený motor skútru. Baterie je integrována pod podlahovými deskami stroje, a proto je nabízena pouze s jednou velikostí baterie a také proto, že se BMW nepřipojilo k jiným významným výrobcům se společným designem. Energie se při jízdě automaticky získává z baterie při „brzdění motorem“.
Další specifikace
Nejjasnějším kouskem zvenčí viditelného blingu je 10,25 palcový TFT přístroj s integrovanou mapovou navigací a plným připojením smartphonu. HD rozlišení obrazovky a obrovské proporce znamenají, že lze vybrat všechny způsoby kombinací zobrazení, včetně rozdělení mezi normální funkce jízdy a navigaci nebo média. CE 04 váží 231 kg, může se dobře ukázat jako užitečný doplněk při manévrování na úzkém parkovacím místě ve středu města.
Pod moderním zevnějškem používá CE 04 trubkový ocelový rám s teleskopickými vidlicemi o průměru 35 mm vpředu a jednostranné kyvné rameno s předpětím nastavitelným tlumičem vzadu. Dva 265 mm disky se čtyřmi pístovými třmeny zajišťují brzdnou sílu vpředu a vzadu je namontován třmen s jedním pístem. CE 04 přichází s pětiletou / 40 000 km zárukou na baterie. Pokud očekávaná kapacita za tu dobu poklesne pod 80%, společnost BMW je bezplatně nahradí, protože tvrdí, že vědí, že se lidé obávají „odpovědnosti za baterie“.
Nejde samozřejmě o první pokus BMW o elektrický skútr. Poslední verze, C Evolution, byla v prodeji šest let mezi roky 2014 a 2020. Tento model si zajisté najde mnoho příznivců.