08. září 2022
Kategorie: Automobily

Nová Honda Civic Type R

Právě byla odhalena nová Honda Civic Type R s kódovým označením FL5, který úspěšně navazuje na model FK8. Honda Civic Type R se od svého objevení na trhu úspěšně řadí na špičce mezi Hot Hatch auta. Poslední generace tohoto typu auta vyvolávalo rozpory, co se týče vzhledu. Konkrétně čím dál tím více křiklavější ploutve a kanálky, což vyvrcholilo v divoce vypadající generaci FK8.

Co se týče typu „FL5“, tak ta je střídmější. Vzadu se nachází křídlo a karoserie je rozšířená. Za předními koly jsou zmenšené průduchy z 20 na 19 palců a jsou obalena pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S. Tyto průduchy napomáhají k chlazení brzd. Při pohledu zespodu si můžeme všimnout bočních lamel, které pomáhají odvádět pryč vzduch ze zadních kol, což napomáhá k větší stabilitě.

Větší výkon díky lepšímu chlazení

Model FL5 disponuje stejným počtem výfuků – 3, jako jeho předchůdce. Skládá se ze dvou menších koncovek na straně a většího centrálního vývodu, který je právě opakem FK8. Systém je integrován do difuzoru, který spolupracuje s velkým spoilerem a poskytuje tak přítlak 900 Nm při rychlosti 200 km/h.

Hnací výkon je aktualizací verze 316bhp K20C1 z FK8. Větší výkon je dosažen díky lepšímu chlazení a upravenému turbodmychadlu. Šestistupňová manuální převodovka zůstává. Volant je obšitý semišem, ventilační otvory jsou zarovnány na vodorovném pruhu přes palubní desku a dotykové body (kliky dveří a řadicí páka) zanechávají prémiový dojem.

Červená sedadla jsou základem pro tento typ vozu

Typickou barvou pro sedadla uvnitř auta je červená. Honda Civic Type R si zakládá na tomto stylu už od 90. let a tyto nejnovější jsou také nejlepší. Nabízí různé režimy jízdy, režim +R automaticky nastaví:

  • Motor
  • Řízení
  • Odpružení
  • Zvuk motoru
  • Přizpůsobení otáček
  • Měřidla na nejvyšší úrovni

Během zkoušky na okruhu bylo zjištěno, že je vylepšená celková ovladatelnost. Podvozek je o 15 procent tužší. Brždění bylo působivé. Co se týče delšího 35 mm rozvoru, tak to nemá žádný vliv na zatáčení nebo řízení automobilu.

Zdroj / foto: topgear.com

Byl pro vás článek zajímavý? Sdílejte jej přátelům:
Štítky:,