
Nepříjemný konec pro Michka: Přetržený řetěz ho vyřadil z Dakaru
Martina Michka, jednoho z nejrychlejších českých jezdců na Dakarské rallye, postihla smůla, která ukončila jeho letošní účast ve slavném závodu. Ve 4. etapě se mu přetrhl řetěz a nemohl pokračovat. Závada tohoto typu je na Dakaru skutečně raritní, což potvrdil i Ervín Krajčovič, šéf týmu ORION – Moto Racing Group. „Když mi Martin volal, že mu prasknul řetěz, nemohl jsem tomu uvěřit. Je to naprosto výjimečná situace,“ řekl zklamaně. Michek byl v průběžném pořadí na slibném 15. místě.
Drama na trati: Nečekaný problém s řetězem
Michek zažil dramatický moment na 288. kilometru, kdy jeho motocykl musel náhle zastavit. „Najednou jsem nadskočil, bez pádu, ale dál to nešlo. Řetěz byl přetržený. Nevím, jestli tam vletěl kámen, nebo něco jiného,“ popsal Michek situaci, která ho přinutila odstoupit. Přestože se jednalo o jeho první nedokončený Dakar v kariéře, má za sebou skvělou bilanci – v minulých ročnících byl dvakrát desátý, což je české maximum, a jednou jedenáctý.
Týmový šéf Krajčovič vysvětlil, že řetěz na Michekově motorce byl silnější než standardní verze používané na motokros či enduro. „Řetěz preventivně měníme jednou za závod, obvykle v polovině. Na Dakaru se ale může stát cokoliv. Jsme z toho stále v šoku,“ dodal Krajčovič.
Engel zvládl těžkou navigaci i technické problémy
Michkovi při poruše pomáhal jeho týmový kolega Milan Engel, který na místě zastavil, ale technický problém nemohl vyřešit. „Je mi to hrozně líto, Martin měl výborně rozjetý závod. Je škoda, že už s námi v maratonské etapě nebude,“ komentoval Engel. Sám se však ve 4. etapě potýkal s náročnými podmínkami. „Navigace byla složitá, jelo se v kamení a skalách. Musel jsem část etapy navigovat sám, což mě stálo hodně sil,“ přiznal jezdec, který nakonec dojel na 24. místě a v celkovém pořadí je jednadvacátý.
Engel navíc čelil technickým problémům – na 80. kilometru mu přestala fungovat zadní brzda. „Asi jsem trefil špatně kámen. Na technických úsecích byla brzda téměř nepoužitelná, na pláních nebrzdila vůbec. Bylo to opravdu nebezpečné,“ popsal své potíže.
Prokeš se posouvá vpřed, ale ztráta narůstá
Třetí český závodník v kategorii motocyklů, Martin Prokeš, skončil ve 4. etapě na 43. místě. Na vítěze ztratil více než hodinu, což jeho celkovou ztrátu navýšilo na 7 hodin a 28 minut. I přes tento hendikep pokračuje v soutěži a bojuje o lepší umístění.
Smutek i odhodlání v českém táboře
Odstoupení Martina Michka je pro český tým ORION – Moto Racing Group velkou ranou, ale závod pokračuje. Milan Engel i Martin Prokeš zůstávají na trati a snaží se udržet českou vlajku vysoko. Dakar je však nevyzpytatelný, jak dokazuje právě Michekova nešťastná závada. „Tento závod je o neustálém překonávání překážek. Martin udělal maximum, a to je to hlavní,“ uzavřel Krajčovič.
Foto: ORION – MRG