
Němci mají sportovní auta rádi. Trhu v březnu dominoval americký hřebec!
Co na tom, že segment sportovních vozů ukusuje z prodejního koláče německého trhu jen menší část – tím spíš si naši sousedé potrpí na pořádná auta. Nejoblíbenějším sporťákem je – možná trochu překvapivě – Ford Mustang.
Prý poprvé v Evropě… A co „té pětka“?
Americký hřebec s přehledem poráží domácí konkurenci. Ford tvrdí, že Evropě oficiálně nabízí až současnou generaci, ale ve skutečnosti se Mustang v některých evropských zemích již prodával. A to dokonce první generace, byť pod jiným názvem (T5), protože název Mustang používal německý výrobce nákladních vozidel Krupp.
Oficiální statistiky KBA (Kraftfahrt-Bundesamt) hovoří jasně. Ford Mustang v březnu letošního roku s přehledem porazil konkurenci ve svém segmentu. Údaje nejsou nijak zkreslené přítomností vozidel, které do skupiny sportovních aut nepatří, což se v jiných statistikách děje zcela běžně. Americká síla v Německu boduje, o tom nemůže být pochyb.
Divoký kůň v březnu předběhl veškerou konkurenci
V počtu prodejů se Mustang umístil dokonce nad všemi verzemi Porsche 911 i sporťákem Audi TT. V březnu si ho zakoupilo 780 zákazníků. V žebříčku nechyběly vozy Porsche Cayman, Boxster, Mercedesy SLK, SLC a AMG GT. Ve srovnání s americkým trhem jde ovšem o zlomek – v USA se v březnu prodalo více než 12 tisíc vozů. Přesto jde o zajímavý výsledek. V celkovém pořadí je Ford Mustang druhý s počtem 1 823 automobilů. První Audi TT s 2 999 prodanými vozy sice doposud nepokořil, ale nechal za sebou fenomenální Porsche 911.
Na pony car nedají dopustit ani Češi
Jistě vás zajímá, jak vypadá situace na českém trhu. U nás se Mustangů prodalo mnohem méně – jen 44 kusů. Přesto to stačí na první místo. Na druhém je BMW řady 4 se 40 prodanými automobily. Největšího konkurenta Mustangu, Porsche 911, si za uplynulý kvartál pořídilo jen třináct Čechů.