
Mitsubishi zpět v rallye
Pokud jste fanoušky rallye, pak jste zcela určitě zaznamenali to, že automobilka Mitsubishi, která patří mezi legendy tohoto sportu, se nám z něj lehce vytratila. Někdo si myslí, že je to škoda a snaží se vše napravit.
Pokud se řekne rallye a Mitsubishi, každého asi okamžitě napadne legendární červený model Lancer Evo a jezdci jako Gigi Galli, nebo Tommi Mäkinen. To všechno jsou dnes absolutní pojmy, které se však z mezinárodní scény postupně vytratily a zbyly jen vzpomínky na ně. To však nyní snaží změnit konstruktérské týmy z Polska a Švédska.
Polský tým okolo závodníka Pawla Dytka a švédská společnost Mpart si nyní vzali do hlavy společný cíl a to oživit rallye status Mitsubishi. Obě společnosti si vzaly na paškál malý hatchback Space Star, kterého můžete znát i jako Mirage a tento vůz upravily. Každý však po svém. Mpart upravila automobil podle specifikace R5. To znamená, že automobilu pod kapotou tepe zážehová čtrnáctistovka přeplňovaná turbodmychadlem Garrett, které původně sloužilo u Lanceru X. Tento motor spolupracuje s pětistupňovou sekvenční převodovkou Sadev, a je naladěn na výkon 206 kW. Poháněna jsou pak všechna kola.
Dílo od Dytko Sport vzniklo loni a bylo postaveno dle pravidel Open. V jeho nitru řádí přeplňovaný dvoulitr naladěný na výkon 243 kW, který spolupracuje se sekvenční převodovkou Samsonas. Automobil díky tomu zrychlí z nuly na sto za 3,9 sekundy a může jet až rychlostí 215 kilometrů v hodině v závislosti na zvolené převodovce. I v tomto případě jsou poháněna všechna čtyři kola a ústrojí je převzato z většího bratra Lanceru Evo X.
Větší úspěchy prozatím sklízí automobil od Mpartu, který vyhrál národní rallyový pohár v britském rallye šampionátu. Automobil pilotoval Robert Blomberg, který měl jako spolujezdce Larse Anderssona.