Mercedes MBUX Hyperscreen aneb Když budíky nahradí dotyková obrazovka
Nový MBUX Hyperscreen od Mercedesu se zdá být fyzickým projevem něčeho, co by posmívající se technofob řekl o rostoucí velikosti infotainmentu v autě. Mercedes se může vesele chlubit velikostí Hyperscreenu: je široký 141 cm, i když jde technicky o tři obrazovky pod jedním masivním zakřiveným sklem.
Nejde však jen o velikost – Mercedes zdůrazňuje některé divoké technické specifikace tohoto nejnovějšího rozhraní: osmijádrové CPU a 24 GB RAM, které má k dispozici, jsou srovnatelné s některými špičkovými domácími počítači a jsou zde super jemné haptické ovladače pro hmatové odezvy.
Více podrobností o MBUX Hyperscreen
Hlavní inovací Hyperscreenu je značně rozšířený digitální ekosystém. To v podstatě znamená, že tato verze MBUX je více než jen přehrávač médií a navigační systém. Má umělou inteligenci (AI), která se učí vaše návyky; pokud budete dojíždět na stejné místo každý den, brzy předem načte trasu a upozorní vás na dopravní problémy před vámi. Pokud máte ve zvyku volat někomu v určitou dobu, navrhne vám to příště znovu v tu dobu. A všechny tyto malé podrobnosti o sobě můžete předem nahrát do jiných vozů se stejným systémem MBUX – přičemž EQE je další, kdo toto nastavení získá.
To vše je však uzamčeno, pokud nemáte aktivní účet Mercedes Me. Zadejte PIN nebo se otiskem prstu dotkněte podložky nebo nechte rozpoznat váš obličej kamerami auta a načtou se vaše preference. Můžete mu dokonce říct svou výšku a okamžitě změní polohu sezení. Mezi unikátní funkce Hyperscreenu patří displej pro spolujezdce. Když je sedadlo prázdné, zůstává nečinné za spořičem obrazovky, ale má zcela samostatný systém, který může cestující vpředu využít, aniž by rozptyloval pozornost řidiče. K dispozici je internetový prohlížeč, který jim dokonce umožňuje přehrávat videa z YouTube, a pokud auto uvidí, že se na video díváte z místa řidiče, když je vůz v pohybu, ztlumí jas, aby zastavil potenciální rozptylování.
Všechny tyto technologie nové generace však nejsou levné – jak byste od Mercedesu očekávali. Hyperscreen je obscénně drahá možnost na EQS, v přepočtu cca 230 tisíc korun + cca 3 miliony korun za samotné auto.