Honda a její modernizace motokrosové špičky na druhou
Honda CRF450 R a odvozené enduro CRF450RX představují v nabídce Japonské společnosti naprostý strop, alespoň co se světa motokrosu týče. Jen pro letošní rok byly představeny ve zcela nové generaci a už tu máme fotografie jejich ještě více modernizované podoby pro příští sezónu.
Honda CRF450 R a odvozené enduro CRF450RX byly představeny v loňském roce jako zcela nové generace obou modelů. Byly předělány naprosto od píky a se svými předchůdci momentálně sdílejí snad jen magické kombinace písmen. Ovšem jak to tak vypadá, Honda zná potenciál těchto strojů a nehodlá v práci na nich polevovat.
To je důvod, proč byly nyní odhaleny nové verze obou těchto strojů určené pro rok 2018. Zásadní změnou je zde standardně montovaný elektrický startér. Ten se v modelech pro rok 2017 dodával pouze jako dodatek na přání, ale jak se ukázalo, jeho funkčnost je taková, že v příštím roce se bude dodávat u obou verzí jako pevná součást nabídky. Honda jeho úspěch prezentuje na výhodě, že díky lehké lithium-iontové baterii a demontáži startovací pásky došlo ke snížení hmotnosti o 600 gramů. A i to se u Hondy počítá!
Další změny
Další změny se týkají nastavení odpružení předního a zadního kola. To by mělo umožnit jezdcům ještě více agresivní jízdu a to i ve velice náročném terénu. Navíc se navyšuje ovladatelnost stroje. Potěší také srdce endura i speciálu pro rok 2018, kterým je čtyřtaktní jednoválec o objemu 449,7 cm3, na jehož vývoji se podílelo i závodní oddělení HRC. Tento motor je vybavený čtyřventilovým rozvodem Unicam. Zajímavé je, že výkon Honda neuvádí, a víme tak jen, že jej krotí pětistupňová převodovka.
Honda CRF450 i CRF540 RX se do prodeje dostanou již v letošním roce, což prozrazují prozatím jen oficiální materiály výrobce. Tak doufejme, že v létě se motorky skutečně u prodejců objeví!