
Enyaq iV: první elektrická Škodovka v historii
Trvalo poměrně dlouho, než mladoboleslavská automobilka naskočila na nejnovější trend v oblasti ekologických automobilů. Model Enyaq iV, první model českého výrobce, přišel na trh až ve druhé polovině letošního roku. Škodovka navíc těží z technologií, na jejich vývoji se podílí i jiné značky koncernu Volkswagen, takže její novinka není tak úplně inovativní.
Připomeňme, že mateřský koncern Škody už dříve vyslal do světa například tyto modely:
- Volkswagen e-Golf
- Audi e-tron Sportback
- Seat Mii
- Porsche Taycan Turbo
Na platformě MEB
Enyaq je postavený na platformě MEB, což je zkratka německého názvu Modularer E-Antriebs-Baukasten. Jde o jednu ze dvou platforem, které pro své vozy používají všechny automobilky Volkswagen. To pro majitele tohoto elektromobilu přináší jednu příjemnou výhodu – náhradní díly do motoru, případně baterie a další příslušenství budou o něco levnější, protože stejný typ používají i jiné vozy.
Špičkový design
Nová Škodovka boduje především designem, což nebývá u aut z Mladé Boleslavi úplně typické. Enyaq už stihl sklidit pozitivní ohlasy v anketách laické i poloodborné veřejnosti. Kromě vizuální atraktivity karoserie si hlasující také cení interiérového designu a pohodlí, které auto nabízí řidiči i pasažérům. Vůz je na svou velikost dost prostorný, což se ovšem projevuje na poměrně malém zavazadlovém prostoru. Tedy pokud nesklopíte zadní sedadla, pak má kufr větší objem než u Octavie Combi.
Jen průměrné parametry
Pokud jde o parametry auta, jsou spíše průměrné. V základních variantách auto ujede na jedno nabití jen necelých 400 kilometrů, což ho řadí někam na úroveň levnějších a starších elektromobilů. Maximální rychlost je 160 km/h a zrychlení z nuly na sto trvá Enyaqu v základním provedení více než 11 vteřin. Dražší varianty jsou o něco rychlejší, potřebují necelých 9 vteřin, i tak však jde o podprůměrný výsledek, který byste u tohoto crossoveru nečekali.